tirsdag 3. februar 2009

Ise krise

Hadde en veldig flott start på dagen. Våknet i armkroken til kjæresten min, og spiste en lang og deilig frokost. Solen strålte, og alt var egentlig veldig pent. Etter tre kvarter med frokost, trasket jeg hjemmover. Og der startet dramatikken.

Jeg skulle i bakken, og kledde på meg fortere enn lynet. Dette skjedde så fort at jeg klarte å glemme et lag med superundertøy i farten. Merket selvfølgelig ikke det før jeg hadde tatt på meg den ytterste jakken - typisk. Så da var det ikke annet å gjøre, enn å ta av seg alle plaggene, en etter en etter en. Det var ihvertfall planen, men noe gikk galt. Glidlåsen streiket. Den ble sittende bom fast. Jeg ble varmere, varmere og varmere, og tilslutt måtte jeg løpe ut på terassen for å avkjøle meg. Hadde på meg tilsammen 4 gansere under jakken, i tilegg til at jeg fikk hetta - så da blere hett for å si det sånn. Rett før jeg tok opp telefonen for å ringe etter hjelp, skle glidlåsen opp. Akkurat som om den ikke hadde gjort annet iløpet av hele sitt liv. Tulle glidlås. Den tok nesten livet mitt. Heretter foretrekker jeg borrelås

Ingen kommentarer: