tirsdag 10. februar 2009

Hybel liv

Du som bor hjemme hos mor og far, og er vant med å få alle de deiligste rettene servert på sølvfat, vil du vite hva jeg spiste til middag i dag? Nei det vil du ikke, men jeg sier det allikevel. Erter, en gullerot og et knekkebrød. Ikke det at jeg ikke har råd til å kjøpe meg en flott middag, men når det er nifst kaldt ute og kjøleskapet ikke akkurat har mye å by på, frister det mer å spise erter og gullerøtter, enn å gå ut i kulda for å besøke en eller annen butikk. Smakte faktisk ikke så aller værst. Eller foresten jo. Men jeg ble mett, og ingenting er bedre enn å være mett.

Nå hørtes jeg virkelig ut som et anoreksiavrak som gjør hva som helst for å bli et skjelett, men sannheten er at jeg elsker mat over alt på jord - og at jeg og gjermund faktisk skal lage brownies etterpå. Gud som jeg gleder meg. Får vann i munnen ved tanken, sånn seriøst!

Ingen kommentarer: