søndag 18. januar 2009

Svette og mango

I dag har jeg løpt i snøen. Rettelse: prøvd å jogget. Hadde ledd meg ihjel hvis jeg hadde sett meg selv. Glad det var mørkt og lite folk ute, for å si det sånn. Men det at det var lite folk, var vel kanskje ikke så rart. Hadde jeg vært smart nok til å titte ut av vinduet før jeg bestemte meg for å jogge, hadde jeg nok blitt inne. Is dekket av et tynt snølag og sludd i luften. For hvert skritt jeg løp fremover, skle jeg ihvertfall et halvt tilbake igjen. DAU da jeg kom inn døra hjemme.

Hvis jeg ser bort ifra at det var sludd i luften, kaldt og grusomt, så føltes det nesten som å løpe på stranda. Du vet den følelsen av at du glir tilbake hver gang du løfter opp den andre foten? Istad var ihvertfall jeg så sliten og svett at jeg begynte å dagdrømme om syden og vandring på myke sandstrender. Lyden av bølger, sand mellom tærne, fuktig luft, underlig lukt og MANGO!


Måtte ha det, bare måtte ha det

Ingen kommentarer: