tirsdag 20. januar 2009

Gossip

I natt hadde jeg en rar drøm. Dette førte til at jeg bare fikk skrekkelig lyst til å skrive om at jenter er drama. Drama, drama, drama

Sladder, baksnakking og jenter. Snikksnakk, drama og sjalusi. Samfunnet er fult av det. Alle snakker dritt om alle. Hver gang noen går bort fra gjengen sin, er det snakking om personen som gikk. Man trenger jo fatisk ikke være i samme gjeng, på samme skole, eller i samme by, for den saks skyld. Jeg er helt sikker på at gossip foregår i hver eneste jentes munn. Har det alltid vært sånn? At sladder er standard temaet? "for en rar kles kombinasjon" eller "hun må ha lagt på seg" eller "hun der har blitt sykt tynn".

Gossip handler ikke nødvendigvis om å være slem. De fleste snakker bak ryggene på hverandre fordi de enten er sjalue og har lyst til å være som den personen, har tapt en diskusjon med den personen, eller rett og slett bare fordi "offeret" til gossipen bare sa en teit setning.

Hvis jeg tilfeldigvis får høre at en av mine veninner har snakket dritt om meg, blir jeg selvfølgelig litt trist, som sikkert er en normal reaksjon i en slik sitausjon. Men når man tenker over det, har ikke jeg også snakket om henne, bak hennes rygg? ikke for å være slem, men kanskje bare fordi jeg egentlig bare er litt sjalu for noe hun har, som ikke jeg har.

Er det noen der ute, som kan si med hånden på hjertet, at de aldri har "baksnakket" noen?

Ingen kommentarer: