onsdag 7. januar 2009

Fra jul til skole

Det har gått en dag av skolen, og jeg vil allerede ha ferie. LANG ferie. I dag hadde vi Geografi og Matte. Vi fikk ingen hygglige spørsmål som "har dere hatt en fin ferie?" eller noen koslige kommentar som feks "godt nyttår". Hva skjer med skolen? er det bare på Barne og Ungdomskolen det er om å gjøre å ha et bra miljø blant lærere og elever? er Lærerene på videregående kun opptatt av å lære bort, uten å ville elevene sine noe godt i det hele tatt?



Nå ligger jeg under saueskinnet mitt og leser til historieprøven jeg skal ha i morgen. Bare venter på at jeg plutselig skal våkne opp med lyset på, dataen og historieboken i fanget + en stiv nakke. Ja, det har skjedd før, og nei jeg har ikke lært at jeg bør begynne med puggingen litt før for å unngå dette. Heldigvis begynner vi ikke før halv 11 i morgen.

Nå høres jeg ut som den værste sutrekjerringen, men sannheten er at jeg egentlig er i lykkerus. Det over her, er faktisk det eneste (nesten) jeg er missfornøyd med for øyeblikket. God natt, håper for din del at du slipper å lese historie hele natten.

Ingen kommentarer: